Welkom bij

Wereldwinkel Schoonhoven

Tony’s Chocolonely boek

Tony’s Chocolonely mag nu ook een boek op haar naam bijschrijven:

Het wereldschokkende en onweerstaanbaar lekkere verhaal van Tony’s Chocolonely. 

Het verhaal van een revolutionaire reep

Het boek vertelt over het populaire Nederlandse chocolademerk:
“over het vasthouden aan idealen, ook al is de werkelijkheid nog zo weerbarstig”.

Tony’s Henk Jan Beltman: “Het boek laat een transparante worsteling zien om impact te maken op de cacao-industrie, terwijl het leest als een avonturenroman. Ik hoop dat veel mensen het lezen en begrijpen dat we ze nodig hebben, want alleen samen kunnen we chocolade 100% slaafvrij maken. Alleen dan heeft Tony’s Chocolonely zin, hopelijk draagt dit boek daaraan bij, dat zou te gek zijn.”
 

Samenvatting

Als drie journalisten iets willen doen aan de hartverscheurende situatie van twee miljoen kindslaven op Afrikaanse cacaoplantages, komen ze er al snel achter dat een aanklacht tegen machtige westerse chocolade-producenten weinig zin heeft. Ze besluiten zichzelf aan te klagen, als gewetenloze chocoladeconsumenten. Wanneer de rechter hen vrijspreekt, weten ze dat het tijd is voor een onorthodoxe aanpak: ze gaan zélf slaafvrije chocolade maken. In 2005 ligt de eerste reep van Tony’s Chocolonely in de schappen.
Terwijl de chocoladerebellen naarstig proberen om hun reep honderd procent slaafvrij te krijgen, koopt een ondernemer het merk en maakt er een internationaal verkoopsucces van. Op weergaloze wijze groeit het journalistieke project uit tot een hippe, sociale onderneming die zich ten doel stelt consumenten bewust te maken van wat ze eten.
Zo klein als ze zijn, proberen de Tony's de complete keten te veranderen, van boon tot reep, in de hoop dat op een goede dag de grote producenten hun voorbeeld gaan volgen. Dit is het verslag van een ongekend ondernemingsproject: over het vasthouden aan idealen, ook al is de werkelijkheid nog zo weerbarstig. Een waargebeurd verhaal dat smelt op de tong en leest als een spannend jongensboek.

Vanaf nu in de Wereldwinkel voor € 19,95 (Paperback)

Over de auteur

Jeroen Siebelink (1968) studeerde bedrijfseconomie in Rotterdam. Sindsdien is hij werkzaam als schrijver en journalist.
Hij publiceerde diverse boeken over voetbal. Zijn biografie over John de Wolf werd een bestseller. 

Uitgever  Thomas Rap
ISBN   9789400404045
Verschenen   januari 2018
Pagina’s  400
Formaat   215 x 136 x 33 mm